top of page
  • Zdjęcie autoraSP2

POZNALIŚMY SEKRETNE ŻYCIE ZWIERZĄT I OWADÓW

14.06.2021R. dzieci z dwóch zerówek wraz z wychowawczyniami: P. Magdaleną Nowak i P. Haliną Korębską wybrały się na wycieczkę do oddalonego o około 10 km Wojciechowa. Na turystycznym szlaku znalazły się: Mini-zoo oraz Owadolandia. Uczniowie już od kilku dni nie mogli doczekać się upragnionego wyjazdu. Choć pogoda od rana nie do końca była pewna, atmosferę podróży dało się odczuć już w busie. Pierwszym punktem ostało się Zoo. Podczas trwającego ponad godzinkę spaceru, dzieci miały niebywałą okazję stanąć ,,oko w oko” z różnymi egzotycznymi zwierzątkami. Wśród nich prym wiodły: zebra, lew, tygrys, małpy, wielbłądy, jelenie, osły, kangury, kozy, jeżozwierze, kucyki oraz ptactwo wodne i lądowe: żurawie, ibisy, kaczki, gęsi, czarne łabędzie czy pawie. Uczniowie byli zafascynowani zróżnicowanym opierzeniem ptactwa czy kolorystyką sierści wielu zwierząt. Choć teren zoo jest dość duży, nikomu z nas się nie nudziło, a wręcz z poznawaniem coraz to ciekawszych informacji o zamieszkałych tam osobnikach- chętniej pokonywaliśmy kolejne kilometry by oglądać następne klatki. Po Zoo przejechaliśmy do Owadolandii, gdzie w pierwszej kolejności zjedliśmy śniadanie na świeżym powietrzu. Posileni i napojeni wyruszyliśmy na zwiedzanie Ścieżki Dydaktycznej zawierającej pełno ciekawych okazów- gigantów owadów. Dzieci zapoznały się tam z ich budową i warunkami życia oraz sposobami na przetrwanie. Wycieczkowicze głaskali owady i przypatrywali się, jak one w rzeczywistości wyglądają. W izbie Małego Entomologa poobserwowały małe żyjątka- chrząszcze czy liściaki, które wznieciły nie lada podziw i zainteresowanie uczniów. Podczas warsztatów mydlarskich- każde dziecko wykonało kolorowe i pachnące owadzie mydełko przy zastosowaniu dostępnych ozdób. Na zakończenie wycieczki przenieśliśmy się na terenowy plac zabaw, na którym nasi milusińscy mogli swobodnie poruszać się po zjeżdżalni, wyszaleć się na huśtawkach, tunelu gąsienicy, linariach do wspinania.

Dzień upłynął nam w radości i zachwycie. Zmęczeni lecz uśmiechnięci wróciliśmy do szkoły, gdzie czekał na nas przepyszny obiad. Niech wartościową pamiątką z tej wycieczki pozostaną zdjęcia i ogrom wiedzy, który zdobyliśmy podczas tej niezwykłej, przyrodniczej podróży.

opr. Magdalena Nowak, Halina Korębska

Galeria zdjęć

58 wyświetleń0 komentarzy

©2020 by Szkoła Podstawowa nr 2 w Bełżycach im. Królowej Jadwigi.